czwartek, 25 listopada 2010

Kościół do mediów

Gdy przyjrzeć się relacjom mediów z Kościołem i vice versa, często można dojść do wniosku, że obie strony mają o sobie wzajemnie mniemanie twierdzy nie do zdobycie. O tym, że tak nie jest, lub że tak bynajmniej być nie musi, od trzech bodajże lat próbują przekonać trzy osoby - organizatorzy warsztatów dla rzeczników szeroko pojętych instytucji kościelnych (diecezji, zgromadzeń i zakonów, parafii, organizacji). Są to: p. dr Monika Przybysz (UKSW), rzecznik Konferencji Episkopatu ks. dr Józef Kloch, szef Centrum Informacji Zakonnej o. Jan Maria Szewek. Ludzie świetnie nie tylko rozumiejący potrzebę komunikowania z mediami, ale i znający media.

Tegoroczne zajęcia (które mają przede wszystkim charakter warsztatowy) były poświęcone Kościołowi na wizji i radzeniu sobie z sytuacjami kryzysowymi, zatem trudnymi, kontrowersyjnymi, których nie uniknie się nigdy, ale których skutki można zmniejszyć albo którym często można zapobiegać - jeśli dysponuje się wiedzą, warsztatem.
Prawie trzy dni spotkań z fachowcami, praktykami z największych telewizji w Polsce i firm, ćwiczenia z kamerą i mikrofonem, godziny spotkań z osobami zajmującymi się komunikacją w Kościele, wymiana wiedzy, doświadczeń w pogodnej atmosferze. Wszystko to sprawia, że organizatorzy z roku na rok zachęcają coraz większe grono do uczestnictwa, a co za tym idzie - do działań public relations w ich kościelnych środowiskach. To właśnie takim zajęciom oraz postawie ks. Klocha (który moim zdaniem świetnie radzi sobie na styku Kościół-media) Kościół jest bliższy mediom, a media Kościołowi. Świadczy o tym fakt, że większość diecezji ma już swojego rzecznika, a coraz częściej parafie tworzą tę funkcję, nierzadko powierzając je osobom świeckim.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz